4 Aug 2009

Pariz

Pariz... Sta mislite, kako se provodim ovde? Vec 4. dan sam ovde i ostala bih jos dugo, ali plan je da sutra krenemo put juga, najpre da se zadrzimo malo u Bordou, a zatim do obale Atlanskog okeana, u San Sebastijan.
Moja koleginica Sonja i ja smo ovde u Parizu smestene u stan kod drugarice moje mame, teta Sladje koja je trenutno u Srbiji, a nas paze i brinu o nama njena kcerka Jeca i zet Ivan, koji zive sprat iznad, svuda nas voze, pokazuju nam grad. Jeca je u 8.mesecu trudnoce, ali, uprkos tome, sve postize, sprema nam hranu, misli na nas, stalno nas zove da vidi gde smo. Ma, toliko paznje ja ne dobijam ni u Srbiji. =)
Mislim, sta reci? Ovo je najdivniji grad u kome sam bila. Ima toliko toga zanimljivog. Sonja i ja smo bile u Luvr, koji je ogroman, zadrzale smo se samo 3h, jer smo bukvalno protrcale kroz sve one holove i kolekcije. Videle smo, naravno, i Mona Lizu koja je bas cuvana i trazena-milion ljudi je slika u svakom trenutku. Nema anse da se duze zadrzite ispred nje i da uocite te lepote o kojima svi pricaju. Mene su odusevile Napoleonove odaje jer volim to doba. Samo sam pomislila kakav je to raskos i razbacivanje za sacicu ljudi, dok raja crkava od gladi.
Versaj je divna palata koja se nalaz van grada, tako da nismo imali Jecu i Ivana, ne bismo je ni videli. Vrtovi su fantazija, prosto mogu da zamislim Luja nekog kako se seta pokraj onog jezera i mirise ono cvece sa perikom na glavi.
Trijumfalna kapija je ogromna i sa nje puca pogled na Jelisejska polja, a Montmar tek... To je divna crkva koja se nalazi na brdu. Tamo lepo sednes na stepeniste, grad ispred tebe kao na dlanu, a gomila umetnika je tu da vas zabavi.
Naravno, najlepse za kraj- toranj Ajfelov. Danas idem da se popnem na sam mu vrh. Diven je, divan. Dzabe slike i razglednice, ovo dok se ne vidi uzivo, nista ne vredi. Od 22h uvece se ukljucuje rasveta na tornju i povremeno kao da su se zvezde spustile na njega da ga ulepsaju. Toranj je naobali Sene, a preko mosta , na drugoj strani se uzdize jedna lepa zgrada sa koje je pogled na toranj fantazija.
Jeca i Ivan su nas vodili na nocnu voznju Senom gde svako ima slusalice i dobija objasnjenje na odgovarajucem jeziku. Dozivljaj je potpun, jer je tu i muzika prilagodjena objektima pored kojih brod prolazi.
Pariz je ime dobio po ostrvu koji je u sredistu grada i dge su ziveli prvi njegovi stanovnici. Stan tamo sada vedi celo bogatstvo, tj. najskuplji su u Evropi.
Videli smo jos mnogo toga,i Noterdam, crkvu ciji je zvonar bio Kvazimodo...

Pariz

8 comments:

  1. eheeej! vidim da se super provodis, samo napred! puno pozdrava!!!

    ReplyDelete
  2. Eh..divni Pariz..:) I omiljeni mi Sakriker a la Montmartr :)) Ljubac i pozz sa Ohrida :)

    Tamaris

    ReplyDelete
  3. A, Tanjo, ti si vec na Ohridu. Kako ti se dopada? Znam ja da je divan. Poljubcice ti saljem ...

    ReplyDelete
  4. Ma sve je to lepo, još samo i ja da vidim al' kakva su im vina? Nisi Valjda to propustila, mogu li da se uporede sa onim što smo tvoj ćale i ja dobili iz Aleksandrovca?

    ReplyDelete
  5. A sa vinom iz Aleksandrovca ne moze nista da se poredi.Dodjite svi u krajem septembra na Zupsku berbu.
    Probaj tamo njihovu Bordošku čorbu, kaže moj ćale da je mnogo dobra.
    Pozdrav

    ReplyDelete
  6. Samo cu reci da ti jedino zavidim zbog one piramide iza tvojih ledja i ni zbog cega drugog :-) Luvr....Ahhhh...Jedva cekam da ga vidim...
    Elem,ja sam bila u San Sebastijanu u Spaniji i vrlo je lep grad,na obali mora tj. Atlantskog okeana. Tad kad sam ja bila,a to je bio septembar nismo mogli da se kupamo jer je voda nenormalno hladna. U svakom slucaju svidece ti se gradic. Jedva cekam da dodjes da mi pricas..
    Ljubim te..
    Jeca-Chupa

    ReplyDelete
  7. Vino pijemo ovde u Bordou i bas je lepo,onako slatko...
    Poz za sve iz Bordoa

    ReplyDelete
  8. Miso; samo ti uzivaj i mnogo mi pozdravi Miru. Ajde, pa kad se vratimo, Sirija nas ceka, niste valjda zaboravili na to? =)

    ReplyDelete